Bedrijven in een groen jasje

De huidige samenleving? Om groen van te worden. Letterlijk dan toch, want de afgelopen jaren hebben we ons met z’n allen in het groen gehuld en met ongebreidelde inzet passief gebouwd, gerecycleerd, gesorteerd, energie bespaard, milieunormen gehaald en onze CO2-productie verlaagd. Groen is dé modekleur waarmee we op de catwalks van onze sociale en professionele levens paraderen. We hebben niet alleen groene vingers en een almaar groenere voetafdruk, maar lijken te streven naar full frontal greenity. Dat is lovenswaardig en het moet aangemoedigd worden. Want we hebben een verantwoordelijkheid tegenover diegenen die na ons komen. Elk initiatief, hoe klein dan ook, dat bijdraagt tot een meer ecologische maatschappij, is een stap in de goede richting. Laat de ecologische modeshows dus rustig verdergaan!

 

De grote jongens doen toch niet mee?

Natuurlijk hoor je hier en daar protest en komen critici aandraven met het argument dat alles wat we doen geen zin heeft, zolang de grote jongens op wereldvlak niet meespelen. Maar maak eens een vergelijking: als kleine modehuizen hun collectie louter afstemmen op die van de grote modeontwerpers, en zelf niet de ambitie hebben om een trend te lanceren, ziet de wereld er heel wat minder kleurrijk uit, niet? Vele kleintjes maken een groot, dus is het belangrijk dat we allemaal blijven werken aan ons eigen groene label.

 

Verbeter de wereld, begin bij jezelf

Mijn drijfveer als ondernemer is sociaal-economisch en daarom hecht ik ook veel belang aan het milieu. Onze groep, Delorge-Peerlings, heeft de mogelijkheid om substantieel bij te dragen tot een properder milieu. We zijn een couturier met ‘modellen’ in alle groottes en kleuren. Ook groene, en die zetten we graag in de spotlights. Daarom starten we volgende week met een enquête over groen rijden. De resultaten zullen we gebruiken om een relevante en concrete campagne uit te werken om groen rijden aan te moedigen. Ons motto? Meer groen op straat!

Deel dit bericht:

Ook interessant:

Benieuwd wat Hilde Peerlings nog meer te bieden heeft?

Aanbod

Media

Blog

Aanpak