Business in het digitale tijdperk

Er is een totaal nieuwe consument ontstaan. Dat stelde ik als bedrijfsleider al vast en nu krijg ik ook de bevestiging van de mensen die ik coach. De nieuwe consument is vooral online actief. Het gevolg? Bedrijven moeten hun marketing aanpassen aan de wensen en verwachtingen van die nieuwe consument. Inzetten op een doelgerichte digitale marketingstrategie om klanten te benaderen, is meer dan ooit belangrijk!

We evolueren van een consumptiemaatschappij naar een society of meaning. Met klanten die zich niet meer in een vakje laten stoppen, meer belang hechten aan welzijn dan aan welvaart en duurzame en ecologische producten willen. De uitdaging voor bedrijven? Happy profit generen door die verwachtingen in te lossen en winst te maken met aandacht voor mens én milieu. Een doordachte digitale marketingstrategie speelt daarbij een doorslaggevende rol!

A la tête du client

In de samenleving van vandaag is iedereen altijd geconnecteerd en worden consumenten overspoeld met data. Klanten streven naar duurzaamheid en ‘beter’ in plaats van altijd maar ‘meer’. Om u als bedrijf te onderscheiden en online business te genereren is het dus essentieel om de consument snel, gericht en met de juiste content te benaderen. Dat doet u door in te zetten op online multichanneltools, zoals sociale media. Pakt u dat doordacht aan? Dan biedt u klanten een antwoord op hun vraag naar kwaliteit, welzijn en duurzaamheid. En zo overtuigt u hen om te kopen in uw winkel of bedrijf.

Online én offline

Succesvol aan marketing doen, betekent online en offline marketinginspanningen op een slimme manier combineren om zo de consument een meerwaarde te bieden. Kloppen uw online en offline verhaal en versterken ze elkaar? Dan trekt u klanten over de streep. Verbindt u daarnaast uw producten en diensten om tegemoet te komen aan de noden van de nieuwe consument die meer deelt en gebruikt dan bezit? Dan hebt u nog meer kans op succes! Mijn tip: roep de hulp in van een expert in online marketing. Zo maakt u de juiste keuzes en werkt u volgens een doelgerichte strategie.

Deel dit bericht:

Ook interessant:

Benieuwd wat Hilde Peerlings nog meer te bieden heeft?

Aanbod

Media

Blog

Aanpak