Werknemer als klant en koning

Wel, ik zie almaar vaker dat wie op zoek is naar een job, zich opstelt als een kritische consument. De job moet er eentje zijn op maat. Hij moet als gegoten zitten, ‘smaken’ en uitdagingen bieden. Ga je daar als werkgever niet in mee? Dan kun je je mensen moeilijk gemotiveerd houden.

Het is daarom ontzettend belangrijk om je medewerkers te kennen en hen correct in te schatten. Naast het arbeidscontract dat je hen aanbiedt, vervul je ook een ‘psychologisch’ contract. Je engageert je om hen op te leiden, te stimuleren en te inspireren. Zo worden ze ambassadeurs van je bedrijf. En je ambassadeurs moet je even goed soigneren als je klanten! Want zij zorgen er met hun enthousiasme en competenties voor dat die klanten tevreden blijven over je service.

Kortom: je team als klant zien, leidt tot een win-win. Als werknemer blijf je gemotiveerd en groei je in je functie, als werkgever kun je rekenen op een gedreven team dat je helpt om klanten te vinden en te binden. Die visie bleef gisteren bij heel wat zaakvoerders hangen en ik hoop dat ze naar huis gingen met heel veel ideeën die ze vanaf vandaag in de praktijk gaan brengen.

Voor mij was het gisteren in elk geval een bijzonder boeiende dag. Ik bouwde de voorbije jaren heel veel ervaring op in personeelszaken binnen onze kmo. Dat ik die ervaring nu kan delen door te getuigen over mijn aanpak en visie, betekent voor mij een absolute meerwaarde in mijn ondernemerschap. Ik kijk ernaar uit om dit in de toekomst vaker te doen!

Deel dit bericht:

Ook interessant:

Benieuwd wat Hilde Peerlings nog meer te bieden heeft?

Aanbod

Media

Blog

Aanpak