Nieuwsblad | Bank Van Breda heeft me nog nooit ontgoocheld

Ondernemers kiezen voor een bank die niet voelt als een bank. Hoe maakt de persoonlijke aanpak bij Bank Van Breda de van maakt de klantenervaring zo bijzonder?

De Limburgse Hilde Peerlings is een rasechte onderneemster. Vijftien jaar geleden stampte ze een autobedrijf uit de grond, vandaag is ze actief als businessstrateeg, aandeelhouder en onafhankelijk bestuurder in verschillende bedrijven.

Waarom koos u twintig jaar geleden voor Bank Van Breda?
“Aan het begin van mijn carrière als zelfstandig onderneemster kwam ik toevallig in contact met Gerdy Vervloesem van Bank Van Breda. Ik had een krediet nodig om een verouderd pand te verbouwen. Als beginnend zelfstandige ben je aan het pionieren en alles moet snel gaan. Bij Gerdy voelde ik meteen de bereidheid om me te helpen met zijn expertise. Hij was – en is nog altijd – vlot te bereiken, toegankelijk en hij komt met snelle en degelijke oplossingen. Dat geldt trouwens ook voor de collega’s van Gerdy: zowel op de hoofdzetel als in de regionale afdelingen word ik door iedereen snel en efficiënt geholpen. Ik ben daar nog regelmatig aangenaam over verrast.”

Kunt u daar een paar voorbeelden van geven?
“De beste manier om het te omschrijven is: Bank Van Breda voelt niet als een bank, maar eerder als een bancaire partner. De bank luistert, vertrekt proactief vanuit mijn noden als klant en zorgt voor oplossingen binnen een zeer aanvaardbare tijdspanne. Gerdy en zijn collega’s kijken goed naar de details maar houden ook het geheel in de gaten. Je stelt een vraag over een fiscaal aspect of een krediet, mijn account manager Gerdy pikt dat op, koppelt snel terug met concrete antwoorden én maakt ook bruggetjes naar andere aspecten. De bank beschikt trouwens ook over een uitstekende afdeling gespecialiseerd in Mergers & Acquistions, een echte troef in tijden van vergrijzing waarin veel familiebedrijven worden overgelaten.”

Totaalaanpak van privé en zakelijk vermogen

Bank Van Breda gaat er prat op advies te geven over het geheel van uw vermogen, zowel zakelijk als privé. 
“Dat klopt. Een deel van mijn vermogen heb ik samen met mijn broer opgebouwd. Hij heeft kinderen, ik niet. In geval van een onverwachtse successie wilden we dat alles goed geregeld is. Een vermogensplanner van de bank heeft mijn situatie bekeken en een concreet voorstel uitgewerkt waar we heel tevreden over zijn. Een deel van de vrijgekomen middelen heb ik belegd bij Delen Private Bank.”

Noemt u eens een moment waarop Bank van Breda voor u echt het verschil heeft gemaakt.
“Een bedrijf waarbij ik betrokken ben, was van plan om de koopoptie op zijn huurpand te lichten toen het gebouw in kwestie door een brand verwoest werd. Een moeilijke situatie voor het bedrijf, met veel betrokken partijen en de nodige experts. Geen van de huisbankiers leek in staat om een oplossing te bieden. Toen heb ik voorgesteld om Bank Van Breda in te schakelen. We kregen snel een afspraak, er werd goed naar ons geluisterd en drie weken later hadden we een gedegen oplossing op papier en de mogelijkheid om snel te schakelen met een aanzienlijk krediet.”

“Zelfs de evenementen zijn beter”

Luisterbereid, een persoonlijke relatie, proactief, professioneel, oplossingsgericht en in staat tot snel schakelen dus?
“Klopt. Bank Van Breda heeft me nog nooit ontgoocheld. Ik veronderstel dat ze beter georganiseerd zijn dan andere banken, die vaak creativiteit en snelheid missen of meer in kokers georganiseerd zijn. Bij Bank Van Breda is er een veel groter engagement, een betrokkenheid, actief meedenken. Zelfs de netwerkevenementen bij Bank Van Breda zijn van een hoger niveau dan bij andere banken. Vaak met een sportieve inslag en altijd heel interessant.”

Deel dit bericht:

Andere media-optredens

Benieuwd wat Hilde Peerlings nog meer te bieden heeft?

Aanbod

Media

Blog

Aanpak